Zasady • HobbyLiga squasha w Warszawie • HobbyLiga.pl

HobbyLiga squasha w Warszawie

Zasady

  • Liga składa się z 8 rund. Co tydzień rozgrywana jest jedna runda. Turniej jest rozgrywany w systemie szwajcarskim (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji https://bit.ly/2NT74M4)
  • Każdy mecz rozgrywany jest do pięciu wygranych setów. Każdy set rozgrywany jest do 11 punktów, musisz wygrać różnicą co najmniej 2 punktów, maksymalnie do 20 punktów na set. 
  • Ligi są podzielone na trzy kategorie dla początkujących (możliwa rejestracja zawodników z Elo 0 - 1199), średniozaawansowanych (możliwa rejestracja dla graczy z Elo 0 - 1299) oraz zaawansowanych (możliwa rejestracja zawodników z Elo 1150 – 9999).
  • W przypadku małej liczby zawodników na poszczególnych poziomach, kategorie mogą zostać połączone, czyli grupy zaawansowanych z średniozaawansowanymi, ewentualnie średniozaawansowani z początkującymi (w zależności od liczby osób na każdym poziomie).
  • Najważniejszym kryterium w tabeli wyników jest liczba zdobytych punktów. Następnie siła twoich przeciwników, która jest sumą punktów zdobytych przez wszystkich twoich rywali, z którymi grałeś do tej pory. Dalej znajdują się inne kryteria, które są widoczne w tabeli od lewej do prawej strony. Wzajemne mecze w tabeli nie są brane pod uwagę. Tabela jest aktualizowana z każdym, nowym wprowadzonym wynikiem.
  • Mecze rozgrywane są w mieście ligowym, chyba że obaj gracze uzgodnią inaczej.
  • Jeśli gracze nie są w stanie uzgodnić miejsca gry, wyboru nawierzchni, piłek itp., prawo wyboru ma jako pierwszy gracz wymieniony w zakładce Mecze.
  • Jeśli nie możesz uczestniczyć w następnej rundzie, w sekcji harmonogram użyj przycisku „Opuścić rundę”. Gdy będziesz gotowy, aby ponownie dołączyć do ligi, użyj przycisku w sekcji harmonogram „Rozegrać rundę”.
  • Po rozlosowaniu każdej rundy użyj ikony czatu, aby skontaktować się z przeciwnikiem i ustalić datę meczu (zaproponuj najlepiej od razu dwa terminy oraz obiekt do gry, który preferujesz, dzięki temu szybciej;) umówisz się na spotkanie).
  • Po ustaleniu daty meczu, potwierdź ją za pomocą ikony kalendarza, aby inni gracze i organizatorzy mogli ją zobaczyć.
  • Jeśli nie możesz znaleźć wolnego terminu w bieżącym tygodniu, możesz przesunąć datę meczu maksymalnie o tydzień. Aby przełożyć mecz, musisz użyć dzikiej karty, kliknij w sekcji Moje mecze - Aktualne mecze - Użyj dzikiej karty.
  • W przypadku choroby, wyjazdu, kontuzji itp. jest możliwe odblokowanie nierozegranego  lub oddanego "walkowerem" meczu w późniejszym terminie dzięki użyciu "super jokera". Super joker może ponownie uaktywnić dowolny mecz z mocą wsteczną (na przykład mecz 1. rundy, nawet jeśli 8. runda jest już rozgrywana). Do jego użycia konieczne jest, aby każdy z zawodników poświęcił po 2 „dzikie karty”. Potrzebna będzie zatem zgoda i wystarczająca liczba „dzikich kart” u obu graczy. Jeżeli w meczu, który zawodnicy chcą ponownie odblokować, ktoś z nich już używał wcześniej "dzikiej karty", wtedy od tego zawodnika zabierana jest tylko 1 karta, ale nadal drugi gracz ze swojego konta musi oddać 2 "dzikie karty". Podsumowując zawodnik, który ma wszystkie 4 dzikie karty, może wymienić w sezonie na max. 2 jokery.
  • Jeśli twój przeciwnik nie pojawi się w uzgodnionym terminie, wygrywasz mecz. Aby potwierdzić swoją wygraną, musisz przedstawić potwierdzenie nieobecności przeciwnika.
  • Jeśli twój przeciwnik nie odpowiada w sprawie ustalenia daty meczu, wygrywasz mecz. Organizator ligi rozstrzyga tę sytuację.
  • Walkower nie ma wpływu na Elo i statystyki, liczy się jako wygrana, czyli 1 punkt w tabeli wyników. 
  • Po części podstawowej ligi następuje runda eliminacyjna - playoffy. Do play-offów kwalifikuje się 8 najlepszych graczy według tabeli wyników danej ligi.
  • Jeżeli w części podstawowej ligi bierze udział więcej niż 24 graczy, to playoffy są podzielone na dwie grupy - A dla pierwszych 8 graczy (od nr 1 do nr 8 w tabeli, czyli ćwierćfinały 1 z 8, 2 z 7, 3 z 6, 4 z 5), z którego zostanie wyłoniony zwycięzca (1.miejsce) i B dla kolejnych 8 graczy (od nr 9 do nr 16 w tabeli, czyli ćwierćfinały 9 z 16, 10 z 15, 11 z 14, 12 z 13) - najlepszy z nich zajmuje 9.miejsce. Półfinały zwycięzca pary 1-8 zagra ze zwycięzcą pary 4-5, natomiast zwycięzca pary 2-7 ze zwycięzcą pary 3-6. Wszystkie ćwierćfinały, półfinały i mecze finałowe muszą zostać rozegrane przed losowaniem następnej rundy. Mecz rozgrywany jest na takich samych zasadach jak w części podstawowej ligi. W przypadku braku porozumienia przy ustaleniu terminu czy miejsca rozegrania pojedynku w playoff przechodzi osoba, która jest wyżej w tabeli.

  • Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia gracza bez wypłacenia mu zwrotu za usługę w przypadku:

    • nieuczciwego zachowania, w szczególności kiedy gracz nie wstawia się na mecz i nie pokrywa kosztów rezerwacji obiektu lub nie zwraca przeciwnikowi połowy kosztu wynajmu np. kortu, stołu czy boiska w przypadku danego meczu. Organizator po otrzymaniu takiego zgłoszenia na e-mail info@hobbyliga.pl sytuację wyjaśnia z zawodnikiem, który nie przestrzega zasad uczciwego zachowania. Jeżeli zawodnik nie zwróci należności przeciwnikowi w ciągu 24h, automatycznie zostaje wyrejestrowany z ligi; 
    • wulgarnego zachowania wobec innych graczy lub organizatorów,
    • fałszowania wyników meczów, reklam niezatwierdzonych przez organizatora,
    • wspierania i promowania ruchów mających na celu łamanie praw i wolności człowieka na podstawie Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności (Dz.U.2010.90.587).

  • JAK UŻYWAĆ DZIKICH KART:
  • Jeśli nie możesz znaleźć terminu w pierwszym tygodniu po losowaniu, musisz użyć dzikiej karty, aby przesunąć datę meczu o tydzień. Jeśli żaden z zawodników nie użyje dzikiej karty, mecz zostanie rozegrany w dniu losowania następnej rundy (na przykład - mecz 3. rundy, który nie został przełożony, zostanie rozstrzygnięty w dniu losowania 4. rundy)
  • Każdy gracz ma ograniczoną liczbę "dzikich kart" tj. 4 do wykorzystania w sezonie w części podstawowej. Nie można ich przenieść na następny sezon lub na innych zawodników.
  • Jeśli nikt nie użyje dzikiej karty i nikt nie jest także aktywny w ustaleniu daty meczu, organizator może wyrejestrować obu graczy z następnego losowania. Gracze mogą wrócić do losowania za pomocą przycisku „Rozegrać rundę”.
  •  

 

Jeśli wynik meczu nie został wprowadzony w wyznaczonym czasie po rozegraniu spotkania, mecz zostanie automatycznie zamknięty i oceniony. Ocena odbywa się ściśle według zasad automatycznej oceny meczu. Mecz może być powtórnie rozpatrzony, jeśli w ciągu dwóch dni od zakończenia oceny zostanie wniesione odwołanie na adres info@hobbyliga.pl