Zasady • HobbyLiga tenisa stołowego w Bydgoszczy - Gra podwójna • HobbyLiga.pl

HobbyLiga tenisa stołowego w Bydgoszczy - Gra podwójna

Nowy sezon zaczyna: 20.05.2024

dni
godziny
minuty
sekundy
Chcę dołączyć

Chcę znaleźć współgracza

Zasady

• Liga składa się z 8 rund. Co tydzień rozgrywana jest jedna runda. Liga jest rozgrywana w systemie szwajcarskim.
• Każdy mecz rozgrywany jest do pięciu wygranych setów. Każdy set rozgrywany jest do 11 punktów, musisz wygrać o co najmniej 2 punkty, max. do 20 punktów na set. Więcej o zasadach gry tutaj.

  • Ligi są podzielone na trzy kategorie dla początkujących (możliwa rejestracja zawodników z Elo 0 - 1199), średniozaawansowanych (możliwa rejestracja dla graczy z Elo 0 - 1349) oraz zaawansowanych (możliwa rejestracja zawodników z Elo 1150 – 9999).
  • W przypadku małej liczby drużyn na poszczególnych poziomach, kategorie mogą zostać połączone, czyli grupy zaawansowanych z średniozaawansowanymi, ewentualnie średniozaawansowani z początkującymi (w zależności od liczby drużyn na każdym poziomie).

• Jeśli nie możecie uczestniczyć w następnej rundzie, użyjcie w sekcji harmonogram przycisku „Opuść rundę”. Gdy będziecie gotowi, aby ponownie dołączyć do ligi, użyjcie w harmonogramie przycisku „Rozegrać rundę". 
• Po rozlosowaniu każdej rundy użyj ikony czatu, aby skontaktować się z przeciwnikiem (drużyną) i ustalić datę meczu (zaproponuj najlepiej od razu dwa terminy oraz obiekt do gry, który preferujesz, dzięki temu szybciej;) umówisz się na spotkanie).
• Po ustaleniu daty meczu, potwierdź ją za pomocą ikony kalendarza, aby inni gracze i organizatorzy mogli ją zobaczyć.
• Jeśli nie możesz znaleźć wolnego terminu w bieżącym tygodniu, możesz przesunąć datę meczu o maksymalnie 14 dni. Aby przełożyć mecz, musisz użyć dzikiej karty, kliknij w sekcji Moje mecze. 
• Jeśli nadal nie możesz znaleźć terminu, żadna z drużyn nie zdobędzie punktów. 

  • Mecze rozgrywane są w mieście ligowym, chyba że obaj gracze uzgodnią inaczej.

• Jeśli twój przeciwnik nie pojawi się w uzgodnionym terminie i nie odwoła meczu z min. 12h wyprzedzeniem, wygrywasz mecz. Aby potwierdzić swoją wygraną, musisz przedstawić potwierdzenie nieobecności przeciwnika (np. screen sms, chat).

  • Istnieje możliwość ponownego odblokowania nierozegranego meczu lub oddanego "walkowerem" dzięki użyciu "super jokera". Po jego użyciu zabierane są u obu przeciwników po 2 "dzikie karty" i mecz można rezegrać w dowolnym momencie do końca sezonu zasadniczego. Z super jokera można korzystać dopiero po zamknięciu meczu, a nie wcześniej i wymagana jest zgoda i potwierdzenie obu przeciwników.  Jeżeli w meczu, który zawodnicy chcą ponownie odblokować, ktoś z nich już używał wcześniej "dzikiej karty", wtedy od tego zawodnika zabierana jest tylko 1 karta, ale nadal drugi gracz ze swojego konta musi oddać 2 "dzikie karty". Podsumowując zawodnik, który ma wszystkie 4 dzikie karty, może wymienić w sezonie na max. 2 jokery. 

• Jeśli twój przeciwnik nie odpowiada w sprawie ustalenia daty meczu, wygrywasz mecz. Organizator ligi rozstrzyga tę sytuację.
• Po części podstawowej ligi następuje runda eliminacyjna - playoffy. Do play-offów kwalifikuje się 8 najlepszych drużyn według tabeli wyników danej ligi.
• Jeżeli w części podstawowej ligi bierze udział więcej niż 24 drużyn, to playoffy są podzielone na dwie grupy - A dla pierwszych 8 drużyn od nr 1 do nr 8 w tabeli, czyli ćwierćfinały 1 z 8, 2 z 7, 3 z 6, 4 z 5), z którego zostanie wyłoniony zwycięzca (1.miejsce) i B dla kolejnych 8 drużyn (od nr 9 do nr 16 w tabeli, czyli ćwierćfinały 9 z 16, 10 z 15, 11 z 14, 12 z 13) - najlepsza z nich zajmuje 9.miejsce. Wszystkie ćwierćfinały, półfinały i mecze finałowe muszą zostać rozegrane przed losowaniem następnej rundy. Mecze rozgrywane są jak w części podstawowej ligi, czyli do pięciu wygranych setów.

Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia drużyny bez wypłacenia mu zwrotu za usługę w przypadku:
◦ nieuczciwego zachowania, w szczególności kiedy drużyny nie wstawiają się na mecz i nie pokrywają kosztów rezerwacji obiektu lub nie zwracają przeciwnikowi połowy kosztu wynajmu np. kortu, stołu czy boiska w przypadku danego meczu. Organizator po otrzymaniu takiego zgłoszenia na e-mail info@hobbyliga.pl sytuację wyjaśnia z drużyną, która nie przestrzega zasad uczciwego zachowania. Jeżeli drużyna nie zwróci należności przeciwnikowi w ciągu 24h, automatycznie zostaje wyrejestrowana z ligi; 
◦ wulgarnego zachowania wobec innych graczy lub organizatorów,
◦ fałszowania wyników meczów, reklam niezatwierdzonych przez organizatora,
◦ wspierania i promowania ruchów mających na celu łamanie praw i wolności człowieka na podstawie Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności (Dz.U.2010.90.587).


• JAK UŻYWAĆ DZIKICH KART: ◦ Jeśli nie możecie znaleźć terminu po losowaniu, musicie użyć dzikiej karty, aby przesunąć datę meczu o 14 dni. Jeśli żadna z drużyn nie użyje dzikiej karty, mecz zostanie rozegrany w dniu losowania następnej rundy (na przykład - mecz 3. rundy, który nie został przełożony, zostanie rozstrzygnięty w dniu losowania 4. rundy) ◦ Każda drużyna ma ograniczoną liczbę "dzikich kart" tj. 4 do wykorzystania w sezonie w części podstawowej. Nie można ich przenieść na następny sezon lub na inną drużynę. ◦ Jeśli nikt nie użyje dzikiej karty i nikt nie jest także aktywny w ustaleniu daty meczu, organizator może wyrejestrować obie drużyny z następnego losowania. Drużyny mogą wrócić do losowania za pomocą przycisku w harmonogramie „Rozegrać rundę”.

  • Dziką kartę można również użyć wstecznie i uaktywnić mecz podczas następnej rundy. W takim przypadku konieczne jest zwrócenie uwagi na aktywność na czacie i tym samym uniknięcie automatycznego wykluczenia z losowania (patrz Zasady automatycznego rozstrzygania meczów)

Jeśli wynik meczu nie został wprowadzony w wyznaczonym czasie po rozegraniu spotkania, mecz zostanie automatycznie zamknięty i oceniony. Ocena odbywa się ściśle według zasad automatycznej oceny meczu. Mecz może być powtórnie rozpatrzony, jeśli w ciągu dwóch dni od zakończenia oceny zostanie wniesione odwołanie na adres info@hobbyliga.pl