Zasady • Bilardowa HobbyLiga w Warszawie - 8-Ball • HobbyLiga.pl

Bilardowa HobbyLiga w Warszawie - 8-Ball

Zasady

  • Liga składa się z 8 rund. Co tydzień rozgrywana jest jedna runda. Turniej jest rozgrywany w systemie szwajcarskim (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji https://bit.ly/2NT74M4)
  • Każdy mecz gra się do 7 punktów.
  • W przypadku wyniku 6:6 rozgrywana jest gra decydująca (wygrywa gracz, który wcześniej zdobędzie7 punktów).
  • Ligi są podzielone na trzy kategorie dla początkujących (możliwa rejestracja zawodników z Elo 0 - 1199), średniozaawansowanych (możliwa rejestracja dla graczy z Elo 0 - 1349) oraz zaawansowanych (możliwa rejestracja zawodników z Elo 1150 – 9999).
  • W przypadku małej liczby zawodników na poszczególnych poziomach, kategorie mogą zostać połączone, czyli grupy zaawansowanych z średniozaawansowanymi, ewentualnie średniozaawansowani z początkującymi (w zależności od liczby osób na każdym poziomie).
  • Liga rozgrywana jest według zasad „Ósemki - 8 bil”. Zasady można znaleźć na http://bilard-sport.pl/files/pliki/2021/przepisy2021.pdf
  • Przed rozpoczęciem gry gracze „rzucają monetą“, aby ustalić, kto rozpocznie grę, czyli tzw. rozbicie bil. Zawodnik, który wygrał rozgrywkę o rozbicie zaczyna spotkanie. W każdej grze gracz, który wygra poprzednią grę otwiera kolejną partię.
  • Jeśli nie będziesz mógł wziąć udziału w jednej z przyszłych rund, użyj przycisku „Opuść rundę” w harmonogramie, aby ją anulować. Jeśli sytuacja się zmieni i będziesz mógł znów grać, możesz wrócić poprzez przycisk „Dołącz do rundy”.
  • Jeśli gracze nie są w stanie uzgodnić miejsca gry itp., prawo wyboru ma jako pierwszy gracz wymieniony w zakładce Mecze.
  •  Po rozlosowaniu każdej rundy użyj ikony czatu, aby skontaktować się z przeciwnikiem i ustalić datę meczu.
  • Po ustaleniu daty meczu, potwierdź ją za pomocą ikony kalendarza, aby inni gracze i organizatorzy mogli ją zobaczyć.
  • W przypadku, że nie ustalicie żadnego terminu meczu w aktualnym tygodniu, mecz można odłożyć i rozegrać do następnego losowania rundy (np. 1. runda musi być zakończona przed losowaniem 3. rundy). Istnieje możliwość przedłużenia terminu rozegrania meczu poprzez użycie tzw. „dzikiej karty“ (więcej w punkcie „Jak używać dzikich kart“)
  • Jeśli nadal nie możesz znaleźć terminu, żaden z uczestników nie zdobędzie punktów. Za zgodą organizatora ligi w przypadku choroby, pilnego wyjazdu jest możliwe  rozegranie meczu w późniejszym terminie (dot.rundy 1, 2, 3,4). Ta decyzja należy wyłącznie do organizatora. Uwaga! Zapis nie dotyczy 5, 6, 7 i 8.rundy, czyli ostatnich meczów części podstawowej, gdzie zaległe wyniki nie będą dopisywane bez względu na okoliczności.
  •  W przypadku, gdy gracze nie są w stanie uzgodnić miejsca, wyboru stołu itp., gracz wymieniony na karcie meczów ma prawo wyboru jako pierwszy.
  • Jeśli przeciwnik potwierdzi datę i nie pojawił się na meczu, domyślnie wygrywasz. W takim przypadku konieczne jest potwierdzenie od przeciwnika.
  • Jeśli twój przeciwnik nie pojawi się w uzgodnionym terminie, wygrywasz mecz. Aby potwierdzić swoją wygraną, musisz przedstawić potwierdzenie nieobecności przeciwnika.
  • Jeśli twój przeciwnik jest nieaktywny przy ustalaniu daty meczu, wygrywasz mecz walkowerem. Organizator turnieju decyduje o wygranej walkowerem.
  • Walkower nie ma wpływu na Elo i statystyki, liczy się jako wygrana, czyli 1 punkt w tabeli wyników.
  • Po podstawowym etapie ligi następuje runda eliminacyjna - playoff. Do play-off kwalifikuje się 8 najlepszych graczy z głównego etapu.
  • Jeżeli w podstawowej fazie ligi bierze udział więcej niż 24 graczy, to playoffy są podzielone na dwie grupy - A dla pierwszych 8 graczy i B dla kolejnych 8 graczy. Wszystkie ćwierćfinały, półfinały i mecze finałowe muszą zostać rozegrane przed losowaniem następnej rundy. Zasady są indentyczne jak w części podstawowej. W przypadku braku porozumienia przy ustaleniu terminu czy miejsca rozegrania pojedynku w playoff przechodzi osoba, która jest wyżej w tabeli.
  • JAK UŻYWAĆ DZIKICH KART:
    • Jeśli nie możesz znaleźć terminu w pierwszym tygodniu po losowaniu, musisz użyć dzikiej karty, aby przesunąć datę meczu o tydzień. Jeśli żaden z zawodników nie użyje dzikiej karty, mecz zostanie rozegrany w dniu losowania następnej rundy (na przykład - mecz 3. rundy, który nie został przełożony, zostanie rozstrzygnięty w dniu losowania 4. rundy)
    • Każdy gracz ma ograniczoną liczbę "dzikich kart" tj. 4 do wykorzystania w sezonie w części podstawowej. Nie można ich przenieść na następny sezon lub na innych zawodników.
    • Jeśli nikt nie użyje dzikiej karty i nikt nie jest także aktywny w ustaleniu daty meczu, organizator może wyrejestrować obu graczy z następnego losowania. Gracze mogą wrócić do losowania za pomocą przycisku „Chcę dołączyć”

Jeśli wynik meczu nie został wprowadzony w wyznaczonym czasie po rozegraniu spotkania, mecz zostanie automatycznie zamknięty i oceniony. Ocena odbywa się ściśle według zasad automatycznej oceny meczu. Mecz może być powtórnie rozpatrzony, jeśli w ciągu dwóch dni od zakończenia oceny zostanie wniesione odwołanie na adres info@hobbyliga.pl