Zasady • 147 Break Bilard HobbyLiga • HobbyLiga.pl

147 Break Bilard HobbyLiga

Zasady

Zwycięzca każdego sezonu otrzymuje nagrody gwarantowane od HobbyLigi - puchar oraz możliwość bezpłatnego udziału w kolejnym sezonie HobbyLigi Bilarda.

Kiedy już znasz rywala - krok po kroku:
1. Uzgodnij termin meczu. Użyj do tego czatu na stronie HobbyLigi.
2. Termin meczu uzupełnij w systemie. Wpisz też miejsce
5. Przyjedź, graj, baw się:)
6. Opłać stół i wprowadź do systemu wynik zakończonego meczu.

  • Liga składa się z 8 rund. Co tydzień rozgrywana jest jedna runda. Turniej jest rozgrywany w systemie szwajcarskim (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji https://bit.ly/2NT74M4)
  • Każdy mecz gra się do 7 punktów.
  • W przypadku wyniku 6:6 rozgrywana jest gra decydująca (wygrywa gracz, który wcześniej zdobędzie7 punktów).
  • Liga rozgrywana jest według zasad „Ósemki - 8 bil”. Zasady można znaleźć na http://bilard-sport.pl/files/pliki/2021/przepisy2021.pdf
  • Przed rozpoczęciem gry gracze „rzucają monetą“, aby ustalić, kto rozpocznie grę, czyli tzw. rozbicie bil. Zawodnik, który wygrał rozgrywkę o rozbicie zaczyna spotkanie. W każdej grze gracz, który wygra poprzednią grę otwiera kolejną partię.
  • Jeśli nie będziesz mógł wziąć udziału w jednej z przyszłych rund, użyj przycisku „Opuść rundę” w harmonogramie, aby ją anulować. Jeśli sytuacja się zmieni i będziesz mógł znów grać, możesz wrócić poprzez przycisk „Rozegrać rundę”.
  •  Po rozlosowaniu każdej rundy użyj ikony czatu, aby skontaktować się z przeciwnikiem i ustalić datę meczu.
  • Po ustaleniu daty meczu, potwierdź ją za pomocą ikony kalendarza, aby inni gracze i organizatorzy mogli ją zobaczyć.
  • Jeśli gracze nie są w stanie uzgodnić miejsca gry itp., prawo wyboru ma jako pierwszy gracz wymieniony w zakładce Mecze.
  • W przypadku, że nie ustalicie żadnego terminu meczu w aktualnym tygodniu, mecz można odłożyć i rozegrać do następnego losowania rundy (np. 1. runda musi być zakończona przed losowaniem 3. rundy). Istnieje możliwość przedłużenia terminu rozegrania meczu poprzez użycie tzw. „dzikiej karty“ (więcej w punkcie „Jak używać dzikich kart“)
  •  Jeśli ustalenie meczu nie powiedzie się, a spotkanie nie odbędzie się, żaden z przeciwników nie zdobędzie punktu. 
  • W przypadku choroby, wyjazdu, kontuzji itp. jest możliwe odblokowanie nierozegranego  lub oddanego "walkowerem" meczu w późniejszym terminie dzięki użyciu "super jokera". Super joker może ponownie uaktywnić dowolny mecz z mocą wsteczną (na przykład mecz 1. rundy, nawet jeśli 8. runda jest już rozgrywana). Do jego użycia konieczne jest, aby każdy z zawodników poświęcił po 2 „dzikie karty”. Potrzebna będzie zatem zgoda i wystarczająca liczba „dzikich kart” u obu graczy. Jeżeli w meczu, który zawodnicy chcą ponownie odblokować, ktoś z nich już używał wcześniej "dzikiej karty", wtedy od tego zawodnika zabierana jest tylko 1 karta, ale nadal drugi gracz ze swojego konta musi oddać 2 "dzikie karty". Podsumowując zawodnik, który ma wszystkie 4 dzikie karty, może wymienić w sezonie na max. 2 jokery.
  • Jeśli przeciwnik potwierdzi datę i nie pojawił się na meczu, domyślnie wygrywasz. W takim przypadku konieczne jest potwierdzenie od przeciwnika.
  • Jeśli twój przeciwnik nie pojawi się w uzgodnionym terminie, wygrywasz mecz. Aby potwierdzić swoją wygraną, musisz przedstawić potwierdzenie nieobecności przeciwnika.
  • Jeśli twój przeciwnik jest nieaktywny przy ustalaniu daty meczu, wygrywasz mecz walkowerem. Organizator turnieju decyduje o wygranej walkowerem.
  • Po podstawowym etapie ligi następuje runda eliminacyjna - playoff. Do play-off kwalifikuje się 8 najlepszych graczy z głównego etapu.
  • Jeżeli w podstawowej fazie ligi bierze udział więcej niż 24 graczy, to playoffy są podzielone na dwie grupy - A dla pierwszych 8 graczy i B dla kolejnych 8 graczy. Wszystkie ćwierćfinały, półfinały i mecze finałowe muszą zostać rozegrane przed losowaniem następnej rundy. Zasady są indentyczne jak w części podstawowej.
  • JAK UŻYWAĆ DZIKICH KART:
    • Jeśli nie możesz znaleźć terminu w pierwszym tygodniu po losowaniu, musisz użyć dzikiej karty, aby przesunąć datę meczu o tydzień. Jeśli żaden z zawodników nie użyje dzikiej karty, mecz zostanie rozegrany w dniu losowania następnej rundy (na przykład - mecz 3. rundy, który nie został przełożony, zostanie rozstrzygnięty w dniu losowania 4. rundy)
    • Każdy gracz ma ograniczoną liczbę "dzikich kart" tj. 4 do wykorzystania w sezonie w części podstawowej. Nie można ich przenieść na następny sezon lub na innych zawodników.
    • Jeśli nikt nie użyje dzikiej karty i nikt nie jest także aktywny w ustaleniu daty meczu, organizator może wyrejestrować obu graczy z następnego losowania. Gracze mogą wrócić do losowania za pomocą przycisku „Rozegrać rundę”

Jeśli wynik meczu nie został wprowadzony w wyznaczonym czasie po rozegraniu spotkania, mecz zostanie automatycznie zamknięty i oceniony. Ocena odbywa się ściśle według zasad automatycznej oceny meczu. Mecz może być powtórnie rozpatrzony, jeśli w ciągu dwóch dni od zakończenia oceny zostanie wniesione odwołanie na adres info@hobbyliga.pl