- Liga składa się z 8 rund. Co tydzień rozgrywana jest jedna runda. Liga jest rozgrywana w systemie szwajcarskim.
- Każdy mecz składa się z dwóch setów.
- Jeśli mecz jest remisowy (1:1 w setach), o wyniku decyduje super tiebreak. Gracz, który zdobędzie 10 punktów, wygrywa mecz, musisz wygrać o 2 lub więcej punktów (oczywiście zawodnicy mogą ustalić przed meczem indywidualnie, że zagrają cały 3. set, a później zapiszą to w odpowiedniej proporcji w systemie przy super tie-breaku).
- Ligi są podzielone na trzy kategorie dla początkujących (możliwa rejestracja zawodników z Elo 0 - 1199), średniozaawansowanych (możliwa rejestracja dla graczy z Elo 0 - 1299) oraz zaawansowanych (możliwa rejestracja zawodników z Elo 1150 – 9999).
- W przypadku małej liczby zawodników na poszczególnych poziomach, kategorie mogą zostać połączone, czyli grupy zaawansowanych z średniozaawansowanymi, ewentualnie średniozaawansowani z początkującymi (w zależności od liczby osób na każdym poziomie).
- Najważniejszym kryterium w tabeli wyników jest liczba zdobytych punktów. Następnie siła twoich przeciwników, która jest sumą punktów zdobytych przez wszystkich twoich rywali, z którymi grałeś do tej pory. Dalej znajdują się inne kryteria, które są widoczne w tabeli od lewej do prawej strony. Wzajemne mecze w tabeli nie są brane pod uwagę. Tabela jest aktualizowana z każdym, nowym wprowadzonym wynikiem.
- Jeśli gracze nie są w stanie uzgodnić obiektu do gry prawo wyboru ma jako pierwszy gracz wymieniony w zakładce Mecze.
- Jeśli nie możesz uczestniczyć w następnej rundzie, w sekcji harmonogram użyj przycisku „Opuścić rundę”. Gdy będziesz gotowy, aby ponownie dołączyć do ligi, użyj przycisku w sekcji harmonogram „Rozegrać rundę”.
• Po rozlosowaniu każdej rundy użyj ikony czatu, aby skontaktować się z przeciwnikiem i ustalić datę meczu.
• Po ustaleniu daty meczu, potwierdź ją za pomocą ikony kalendarza, aby inni gracze i organizatorzy mogli ją zobaczyć.
• Jeśli nie możesz znaleźć wolnego terminu w bieżącym tygodniu, możesz przesunąć datę meczu maksymalnie o tydzień. Aby przełożyć mecz, musisz użyć dzikiej karty, kliknij w sekcji Moje mecze - Aktualne mecze - Użyj dzikiej karty. - Jeśli nadal nie możesz znaleźć terminu, żaden z uczestników nie zdobędzie punktów.
- Istnieje możliwość ponownego odblokowania nierozegranego meczu lub oddanego "walkowerem" dzięki użyciu "super jokera". Po jego użyciu zabierane są u obu przeciwników po 2 "dzikie karty" i mecz można rezegrać w dowolnym momencie do końca sezonu zasadniczego. Z super jokera można korzystać dopiero po zamknięciu meczu, a nie wcześniej i wymagana jest zgoda i potwierdzenie obu przeciwników. Jeżeli w meczu, który zawodnicy chcą ponownie odblokować, ktoś z nich już używał wcześniej "dzikiej karty", wtedy od tego zawodnika zabierana jest tylko 1 karta, ale nadal drugi gracz ze swojego konta musi oddać 2 "dzikie karty". Podsumowując zawodnik, który ma wszystkie 4 dzikie karty, może wymienić w sezonie na max. 2 jokery.
- Jeśli twój przeciwnik nie pojawi się w uzgodnionym terminie, wygrywasz mecz. Aby potwierdzić swoją wygraną, musisz przedstawić potwierdzenie nieobecności przeciwnika.
• Jeśli twój przeciwnik nie odpowiada w sprawie ustalenia daty meczu, wygrywasz mecz. Organizator ligi rozstrzyga tę sytuację. - Walkower nie ma wpływu na Elo i statystyki, liczy się jako wygrana, czyli 1 punkt w tabeli wyników.
• Po części podstawowej ligi następuje runda eliminacyjna - playoffy. Do play-offów kwalifikuje się 8 najlepszych graczy według tabeli wyników danej ligi.
•Jeżeli w części podstawowej ligi bierze udział więcej niż 24 graczy, to playoffy są podzielone na dwie grupy - A dla pierwszych 8 graczy (od nr 1 do nr 8 w tabeli, czyli ćwierćfinały 1 z 8, 2 z 7, 3 z 6, 4 z 5), z którego zostanie wyłoniony zwycięzca (1.miejsce) i B dla kolejnych 8 graczy (od nr 9 do nr 16 w tabeli, czyli ćwierćfinały 9 z 16, 10 z 15, 11 z 14, 12 z 13) - najlepszy z nich zajmuje 9.miejsce. Półfinały zwycięzca pary 1-8 zagra ze zwycięzcą pary 4-5, natomiast zwycięzca pary 2-7 ze zwycięzcą pary 3-6. Wszystkie ćwierćfinały, półfinały i mecze finałowe muszą zostać rozegrane przed losowaniem następnej rundy. Mecz rozgrywany na takich samym zasadach jak w części podstawowej ligi. - W przypadku braku porozumienia przy ustaleniu terminu rozegrania pojedynku w playoff przechodzi osoba, która jest wyżej w tabeli.
- Obowiązuje zasada dot. wyboru nawierzchni w przypadku braku porozumienia między zawodnikami, która mówi, że mecz należy rozegrać na nawierzchni ceglanej, która uznana będzie za podstawową.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia gracza bez wypłacenia mu zwrotu za usługę w przypadku:
- nieuczciwego zachowania, w szczególności kiedy gracz nie wstawia się na mecz i nie pokrywa kosztów rezerwacji obiektu lub nie zwraca przeciwnikowi połowy kosztu wynajmu np. kortu, stołu czy boiska w przypadku danego meczu. Organizator po otrzymaniu takiego zgłoszenia na e-mail info@hobbyliga.pl sytuację wyjaśnia z zawodnikiem, który nie przestrzega zasad uczciwego zachowania. Jeżeli zawodnik nie zwróci należności przeciwnikowi w ciągu 24h, automatycznie zostaje wyrejestrowany z ligi;
- wulgarnego zachowania wobec innych graczy lub organizatorów,
- fałszowania wyników meczów, reklam niezatwierdzonych przez organizatora,
- wspierania i promowania ruchów mających na celu łamanie praw i wolności człowieka na podstawie Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności (Dz.U.2010.90.587).
- JAK UŻYWAĆ DZIKICH KART:
- Jeśli nie możesz znaleźć terminu w pierwszym tygodniu po losowaniu, musisz użyć dzikiej karty, aby przesunąć datę meczu o tydzień. Jeśli żaden z zawodników nie użyje dzikiej karty, mecz zostanie rozegrany w dniu losowania następnej rundy (na przykład - mecz 3. rundy, który nie został przełożony, zostanie rozstrzygnięty w dniu losowania 4. rundy)
- Każdy gracz ma ograniczoną liczbę "dzikich kart" tj. 4 do wykorzystania w sezonie w części podstawowej. Nie można ich przenieść na następny sezon lub na innych zawodników. Można 4 dzikie karty wymienić na max. 2 super jokery w sezonie. Pamiętaj jednak, że Twój przeciwnik musi wyrazić zgodę i również posiadać aktywne 2 dzikie karty do odblokowania 1 meczu.
- Jeśli nikt nie użyje dzikiej karty i nikt nie jest także aktywny w ustaleniu daty meczu, organizator może wyrejestrować obu graczy z następnego losowania. Gracze mogą wrócić do losowania w harmonogramie za pomocą przycisku „Rozegrać rundę”.
Jeśli wynik meczu nie został wprowadzony w wyznaczonym czasie po rozegraniu spotkania, mecz zostanie automatycznie zamknięty i oceniony. Ocena odbywa się ściśle według zasad automatycznej oceny meczu. Mecz może być powtórnie rozpatrzony, jeśli w ciągu dwóch dni od zakończenia oceny zostanie wniesione odwołanie na adres info@hobbyliga.pl